1966'dan beri diş dostu Difaş yenilenen marka yüzü ve yaptığı büyük yatırımlarla yeni hedeflerini başarmaya hazır... 26 Mar 2024
Beauty Turkey Özel Sayısına verilen röportajda şirket anlayışımız ve yeni ürünlerimizden bahsettik.
“Yerli üretimde bir dünya markası olmak”… Eminim ki yerli üretim yapan her firmanın en büyük vizyonu budur. Ve başarılı firmalar, bu vizyonu gerçekleştirmek konusunda etkili stratejiler geliştirerek sağlam adımlar atarlar. Tescilli başarılarıyla dünyada ülkemizi gururla temsil eden markalardan biri de Difaş… Markanın Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Kaynak, Difaş’ın sektördeki yeri ve önemini, vizyonunu, ileriki dönem stratejilerini okuyucularımız için anlattı… Elli yılı aşkın tarihi bir geçmişe sahip olan Difaş’ı biraz daha yakından tanıyabilir miyiz?
Türk plastik sanayisinin bugüne gelmesine öncülük etmiş onursal başkanımız Sayın Muammer Yüceler 1966 yılında diş fırça üretimi için de gereken tüm yatırımları yapmış ve 1970 yılında bu ürün grubunda Difaş markası ile yoluna devam etmiştir. %100 yerli sermaye ile kurulan Difaş, Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın Cevdet Yüceler’ in yenilikçi vizyonu ile devam etmiş, dünyaya açılarak özelikle Private label üretiminde ulusal ve uluslararası birçok markanın öncelikli tercihi olmuştur. Ulusal ve uluslararası birçok denetim kuruluşlarından başarıyla geçen Difaş, şu an CE belgesi başta olmak üzere TS EN ISO 20126, ISO 22716, GMP, DIN EN ISO 9001:2008, ISO 14001 ve OHSAS 18001 belgelerine sahip bir kuruluştur.
Difaş’ın sahip olduğu bu imkanlarla sektördeki 32 yıllık tecrübemi 2019 yılı ortasında buluşturduktan sonra, Cevdet beyin liderliğinde öncelikle vizyonumuzu ve misyonumuzu yeniledik, buna göre politikalarımızı oluşturduk, logomuz ve kurumsal kimliğimiz dahil tüm güncellemeleri yaptık. Aynı süreçte Türkiye genelinde her biri birbirinden değerli, aidiyeti yüksek Türkiye ve bölge satış yöneticilerini bünyemize katıp onların ekiplerini de oluşturarak güçlü bir satış ve dağıtım ağı kurduk. Difaş ailesi olarak şu an Türkiye genelinde 42 ildeki bayilerimiz aracılığı ile tüketicilerimize tüm ürünlerimizi ulaştırıyoruz.
Ürün gruplarınızdan ve öne çıkan ürünlerinizden bahseder misiniz?
Difaş markası ile Ağız bakım, Kişisel bakım ve Ev bakım ürün grubu olmak üzere üç ana ürün grubumuz bulunmaktadır. Ağız bakım ürün grubu içerisinde yer alan her bir ürünümüzün kendine özel işlevselliği ve özelliği bulunmaktadır. Bunlardan birkaçını özetlemem gerekirse, Pro- Clinic Slim Soft ve Pro- Clinic Ultra Soft ürünlerimizin özelikle ambalajları, Biodent, Green Nature gibi doğa dostu birçok diş fırçamız Türkiye’de ilk ve tek Difaş markası ile üretilmekte, ayrıca, sigara içenler, ağız braketi kullananlar ve ağız içi operasyon geçirmiş kişilerin ihtiyaç duyacağı birçok farklı diş fırçası Difaş markası adı altında üretilip satışa sunulmaktadır.
Sektörde yerli üretici olarak öne çıkmak ve bu özellikle yıllar boyu köklü ve güvenilir bir firma olarak ayakta kalmak oldukça gurur verici olmalı. Bu başarının ardında neler yatıyor?
Bu başarının ardında, yılların getirdiği tecrübe, kurumsal yapı, dünyadaki son teknolojileri ve yenilikleri yakından takip eden ve bu yenilikleri zamanında bünyesine katmayı ilke edinmiş yönetim anlayışı, yıllardır bir arada tam bir uyum ve takım çalışması anlayışını benimsemiş güçlü bir ekip ve tüm bunların hayata geçirilmesine yön veren güçlü bir vizyon vardır. Difaş olarak hiçbir zaman ilkelerimizden taviz vermeden, ülkemiz ve tüketicilerimiz için en kaliteli ürünleri üretmek ve hizmeti verebilmek için dünya standartlarında ürünler geliştirip satışa sunduk. Bu çalışmalarımızın karşılığını da çok şükür hem ülkemizde hem de ihracat yaptığımız birçok ülkede karşılığını aldık, almaya da devam ediyoruz.
Difaş denildiğinde sosyal sorumluluk bilincini konuşmadan geçmek mümkün değil. Ticari faaliyetleriniz haricinde sosyal sorumluluk kampanyalarında da topluma mükemmel bir bilinç aşılıyorsunuz. Bu faaliyetlerinizi ve ileriki dönemler için gerçekleştirmeyi düşündüğünüz planlarınızı paylaşabilir misiniz?
İfade ettiğiniz gibi bizim için sosyal sorumluluk ticari faaliyetlerimiz kadar çok önemli bir konudur. Bu kapsamda ana sınıfı başta olmak üzere, ilköğretim çağındaki yaklaşık 2.000 çocuğa “dişlerimi seviyorum, diş hekimine gidiyorum” projesi kapsamında ağız ve diş sağlığının korunması ve en önemlisi de çocukların diş doktorundan korkmaması için çok önemli çalışmalar yaptık. Bunun dışında diş hekimliği bölümünde eğitim gören üniversite öğrencilerine kök hücre tedavisi ve implant eğitimi verdik. Dinamik Diş Hekimliği Derneği ile birlikte gerçekleştirdiğimiz bir çalışmamızda ise Uygulamalı Temel İmplantoloji Eğitimi gerçekleştirerek bu eğitimi başarıyla tamamlayan katılımcılara diplomalarını verdik. 2021 yılında sosyal sorumluluk projelerimize daha kapsamlı bir şekilde devam edeceğiz.
Son bir yılın en büyük gündemi şüphesiz ki Covid-19 salgını oldu. Bu süreçte Difaş’ın stratejik planlamalarında ne gibi değişiklikler meydana geldi? Üretimde ve ihracat faaliyetlerinizde nasıl farklılıklar yaşadınız?
Bilindiği gibi Korona virüsü 2019 Aralık ayında Çin’in Wuhan kentinde ilk kez ortaya çıkmış, büyük bir hızla önce Çin’e, akabinde de tüm dünyaya yayılmıştır. COVID-19, ölümcül etkisi ve çok hızlı yayılması nedeniyle Dünya Sağlık Örgütü tarafından Mart 2020’de pandemi olarak ilan edilmiştir. Virüs yayılımını önlemek için ülkeler son derece katı önlemler almak, ekonomik ve sosyal hayatı neredeyse tamamen durdurmak zorunda kalmıştır. Salgın, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de sosyal, ekonomik, siyasi, iktisadi, idari, hukuki, askerî, dinî ve kültürel alanlarda birçok önemli etkilere ve sonuçlara neden olduğundan bu kapsamda radikal kararlar alınmak zorunda kalınmıştır. Bu pandemi sürecinde ekonomiler hem arz hem de talep bakımından olumsuz yönde etkilenmiş, dolayısıyla karşımıza hem arz hem de talep yönünde kriz çıkmıştır. Bunların sonucunda, 2020 yılında imalat sanayi ve ticaret başta olmak üzere ekonominin ana sektörlerinde küresel ölçekte ciddi bir küçülme meydana gelmiştir, bu küçülmenin 2021 yılında da devam edeceği beklenmektedir. Difaş olarak Devletimizin, Sağlık Bakanlığı’nın ve Bilim Kurulu’nun tüm açıklamalarını, talimatlarını referans alarak, bu doğrultudaki her türlü önlemi zamanında aldık ve büyük bir hassasiyetle hayata geçirdik.
Bize projeleriniz hakkında biraz bilgi verir misiniz? Bu bağlamda, ileriki dönem stratejiniz nedir?
Kısa ve orta vadeli projelerimizde “1966 yılından beri diş dostu” markası olma misyonu ile sektöre yön verecek inovatif ve doğa dostu diş fırçaları üretmeye devam edeceğiz. Bu ürün grubuna diş fırçalarının haricinde yeni birçok ağız bakımı ürünleri de ekleyerek pazara sunacağız. Bu süreçte kişisel bakım ürün grubumuz içinde yer alan Difaş Bio Care “doğa dostu taraklar“, ‘’D-Neon“ neon renkli, antistatik taraklar ve yine farklı tasarımları ve işlevselliği olan birçok yeni model saç fırçamızı da en kısa zamanda tüketicilerimizle buluşturacağımızın müjdesini vermek isterim. Ayrıca, 2021 yılında yine sektöre öncülük edecek Difaş ev bakım ürünleri ile de ürün çeşitliliğimizi arttırarak yaratacağımız sinerji ile etkinliğimizi sürdürmeye devam edeceğiz. Uzun vadeli plan ve projelerimizi ise çok kapsamlı yaptık. Bunları da zamanı geldiğinde sizlerle paylaşacağım.
İhracat faaliyetleriniz ile ilgili olarak, orta ve uzun vadedeki hedef pazarlarınız hangileri? Üretim ağı ve ürün yelpazenizi genişleterek daha geniş coğrafyalara ulaşmayı planlıyor musunuz?
Yukarıda da bahsettiğim gibi biz dünya standartlarında üretim yapıyoruz. Özelikle Pro-Clinic, Green Nature, Bi0-dent ve benzeri birçok inovatif ürünümüzün Sudan ve İngiltere gibi farklı gelir seviyesindeki dünyanın birçok ülkesine ihracatını yapıyoruz. Orta ve uzun vadede ise ihracat yaptığımız ülke sayımızı 100’ün üzerine çıkarmayı hedefledik. Bu hedeflerimize ulaşmak için gereken organizasyon ve alt yapımızı oluşturmaya devam ediyoruz.